22 Ocak 2011 Cumartesi

Yanık

Dün akşam, eski bir arkadaşımla görüşelim dedik ve Beril'i babasıyla birlikte kayınvalidemlere bıraktım..
Oraya gayet yakın bir yerde yemek yiyelim, iki çift laf edelim derken telefon çaldı..Arayan eşim, sesi hiç iyi gelmiyor..Ne dese beğenirsiniz..Beril elini yaktı..Tabi ben apar topar taksiye binip yaklaşık beş dakika içinde yanlarına vardım..Bir baktım Beril, resmen ağlama krizine girmiş..Nasıl olduysa odada hem babası hem amcası varken elini koşu bandının alt kısmındaki sıcak bölgeye sokmuş..Koşu bandı da açık unutulmuş tabi müthiş sıcak, eline soktuğu yer..
Baktım elinin iki parmağı su toplamış boydan boya ve bir bölgedeki deri nerdeyse açılmış..Hemen acile götürelim dedim..Güven Hastanesi'nin acilene gittik..Çocuk acil bir kalabalık inanılmaz..Biz 6. sıradayız..Bir de her yanda öksüren ,hapşuran çocuklar.. İnşallah buradan bir hastalık kapmayız derken, dediler siz büyük acile gidin pansuman orada yapılıyor..Neyse gittik bizi hemen bir odaya aldılar ve doktor geliyor dediler..Bu sırada dışardan gürültüler bağrışlar ,bir baktık yazık bir adamın kalbi durmuş, tabi tüm ekip koşturuyor..Biz de kendi derdimizi unutup adamı meraka başladık..Ve ne yazık ki adamcağız öldü..Hep böyle oluyor tam insan sanki kandi durumu en kötüsüymüş gibi düşünürken ,karşısına bin beter bir durum çıkıyor..Tabi yakınları feryat figan ettiler..Meğerse adam gündüz gelmiş, birşeyin yok diye eve göndermişler, tabi sonrasında akşam 112 acil olarak getirmiş ama malesef..Hayat böyle işte bir varsın , bir yoksun..
Sonrasında doktor dağılmış bir şekilde gelip Beril'in pansumanını yaptı..Ama adamcağız da belli çok üzülmüştü..Tabi Beril de epey bağırıp ,ortalığı birbirine kattı..
Bugün ve yarın tekrar pansuman yapılması gerektiğini söyledi, sonrasındaysa belki bir yanık ünitesine de göstermek gerekebilir dedi..Benim bu sürede tabi içimin yağları eriyor..Bilirsiniz minicik bir yanık bile nasıl acırken kuzumun iki parmağı komple yanmış..Zaten belliydi canının acısı..
Özel bir yanık pomadı sürüp, pansumanla kapattı, mutlaka kapalı durması gerektiğini söyledi..Tabi Beril uzunca bir süre pansumanı çıkarmak için uğraştı..
Şimdi uyuyor, kalkınca yine pansumana götürmemiz gerekiyor ve benim içim sıkılıyor..:((

21 yorum:

evrim dedi ki...

canım çok çok geçmiş olsun umarım yazımı bir an önce okursun..yanıkla ilgili tübitakda bir projemiz var..bu projeye istinaden ve gördüğüm onlarca yanık vakasına dayanarak bir önerim var..bu bir kocakarı ilacı diyebilirsin okuyunca ama bulgaristanda ve yugoslavyada sıklıkla kullanılmakta biz de üzerinde çalışıyor ve gata yanık ünitesinde de kullnılmasına izin veriliyor..bizzat kendim de kullandım yakın arkadaşımın kızına da kullandık..5 yumurtanın sarısını tavada kısık ateşte karıştıra karıştıra kavur..yumurtalar yanacak geriye topaklaşmış halde kül ve çok az miktarda belki 1 flakon bile dolmaz sarımtrak yağ çıkacak tavayı eğ 2-3 damlada saf zeytinyağı damlat ki yağı daha rahat alabil..ama apartmandan koku 2 gün çıkmıyor..malum yumurta sülfür yanığına dönüyor sonra bu yağı kuş tüyü ile yanığın üstüne sabah akşam sür..biz inanamamaıştık iddialara ama denedik ve gördük..iz bile kalmıyor..aklında bulunsun..tekrar çok çok geçmiş olsun kıyamam berilciğe..

a.c dedi ki...

çok geçmiş olsun:( Acil şifalar dilerim...

neselihaller dedi ki...

çok çok geçmiş olsun...umarım iz bırakmadan hemencecik iyileşiverir...bu arada Güven Hastanesi Çerkezköy'deki Güven Hastanesi mi?

Hande dedi ki...

Evrimcim ben de bunu internette okudum, hatta balkonda yapıyorlarmış bu yakma işlemini..Demek işe yarıyormuş..
Anne cafe çok teşekkürler..
Neşeli haller:Bu Ankara'daki Güven Hastanesi..

uğurlu gelecek dedi ki...

geçmiş olsun ya nasıl canı acıyodur şimdi minik kurabiye. çok uzamadan canı daha çok acımadan geçer inş..

kekik dedi ki...

ÇOk çok geçmiş olsun hepinize.acil şifalar diliyorum...

Defne dedi ki...

Yanık acısına dayanmak ne zordur.Kuzum benim, inşallah biran önce geçsin de rahatlasın. O kadar insanın arasında kaşla göz arasında yapıyorlar yapacaklarını. Bu kadarla geçmiş olsun, daha beterinden korusun. Öptüm o minik parmaklardan.

çakıltaş dedi ki...

kıyamamm... çokk geçmiş olsun, çokçabuk geçsin acısı!!!

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Çok geçmiş olsun tam görünmez kaza çabucak iyileşsin

Fatma dedi ki...

Çok geçmiş olsun, yanığı hemen iyileşsin inşallah. Çocuklara bir şey oldumu canımız gidiyor.

SERRA dedi ki...

en kötü yaradır yanık:((
çok üzüldüm,Evrim'in önerisi uygulamanı tavsiye ederim, düdüklü tencere yüzüne patlayan bir tanıdığım bunu 1 koli yumurta ile yapmış ve gerçekten hiç iz yok.
Canım benim sende nasıl üzülüyosundur, Allah'a emanet olun

Hande dedi ki...

Hepinize çok teşekkürler, bugün çok şükür biraz daha iyiyiz, en azından yarası kabuk bağladı..Sabah pansumanlarını ben yapmaya başladım, evde olunca fazla ağlamadı..Doktor görünce hemen ağlamaya başlar oldu çünkü..Yazık çok canı yandı kuzumun..:((

yaruze... dedi ki...

Merhaba,
Çok çok geçmiş olsun,yanık nasıl zordur bilirim.Liseye giderken sabah uyku mahmurluğuyla çayı bardağıma değilde bacağıma döktüğümü farketmem fazla acılı olmuştu.Minicik parmaklara kıyamam ben.Bir an önce iyileşir umarım.
Sevgiler...

Esra (Keremimiz) dedi ki...

Çok geçmiş olsun minik Beril'e, hemen iyileşir inşallah..

Selcen dedi ki...

çok geçmiş olsun :(

Hande dedi ki...

Hepinize çok çok teşekkürler, dün gece pansumanda yine çok ağladı, yine açık yara şeklindeydi malesef..

benden, bizden... dedi ki...

canım geçmiş olsun diye defalarca dilememe rağmen farkettim ki yazmamışım buraya... peşpeşe yakıyoruz kuzuları baksana :(

Hande dedi ki...

Pericim sağolasın size de çok geçmişler olsun..

Bahar dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun. Canım ya, tabii acımıştır, kıyamam. Sana da kıyamam. Allah beterinden saklasın.

şehriban dedi ki...

Iyini günler benimde kızım 1,5yasındayken aynı şey geldı başına, sımdı 1 sene daha geçti üzerinden yanık izi gibi kaldı ehlinin üzerinde tam tombık ylerinde acaba bende yapsam bu izde azalma olurum cevap yazarsanız sevinirim adım şehriban kızım ılgın

Hande dedi ki...

Şehriban Hanım çok geçmiş olsun 1 sene çok uzun bir süre bence bir Dermatoloji uzmanı görse size daha iyi bir fikir verebilir sevgiler

Related Posts with Thumbnails