18 Şubat 2011 Cuma

1.5 Yaş

Ne zamandır yazayım diyordum şu 18.ay yazısını, araya milyon tane olay girdi..
Neyse bundan sonraki dönemde de zor olacaktır, en iyisi mi şimdi yazayım..
19 aylık olmasına bir kaç gün kala Beril'den havadisler:

1. Yeni kelimeler konusunda bizi şaşırtıyor, doktorun dediği gibi özellikle son bir aydır epey gelişme var..Bazen hiç olmayacak bir kelimeyi taklit ediyor, bazense hep söylediği bir kelimeyi hadi söyle deyince söylemiyor..Genellikle tanımadığı kişilerin yanında hiç konuşmuyor..

2. İnatlaşma huyu çok fena, istemediği bir şeyi mümkün değil yapmıyor..Terrible two'ya daha var mı derken tam ortasına düştük resmen..Bazen öyle kızıyor ki sinirden yere yatıyor..Her istediğine ulaşmak istiyor..Eskiden unuttururduk, şimdilerde kesinlikle unutmuyor..Dönüp , dolaşıp yine aynı şeyi istiyor..

3. Yemek konusu da bu inatlaşma durumundan nasibini aldı tabi...Eskiden yemek saatleri ve düzgün menüler vardı..Şimdi hangi saatte ne yediği, ne kadar yediği hiç belli değil..Kuş kadar desek yeri var..Bazen sabah kahvaltıda iki bisküvi dışında bir şeyi mümkün değil yemiyor..

4. Anneye düşkünlük hat safhada, mümkün olsa her yere yapışık gideceğiz..Tuvalete girince bile kapıya dayanıyor..Önce ''Anne, anne'' nidaları ,sonra yavaştan bir bağırma, sonraysa ağlama şeklinde bir sıra izliyor olay..

5. Uyku zaten eskiden beri hep zor bir konuydu ..Bakıcımızın tabiriyle ''Beril, uykuyu seven bir çocuk değil..''
Gece uyanmaları kaç yaşında bitiyor ? Tecrübeli annelerden yorum beklemekteyim..

6. Oyun konusunda daha ilgili , hatta eskiye oranla daha uzun oynuyor diyebilirim..Tabi uzun dediğim yanlış anlaşılmasın, bir oyuncakla 5-6 dakika..:))

7. Tuvalet konusunda hiç bir gelişme yok, bir adet lazımlık var ortada, öylece duruyor..Beril de altı değişirken hiç durmuyor, sürekli kaçıyor..:))Hatta banyoya altı yıkansın diye gidince,kendini köşeye sıkıştırıp, yıkattırmaya çalışıyor..Mümkünse banyo yapacak, her seferinde, ama tutup sadece altını yıkamak ne mümkün..

8. Tv. konusunda yenildim dostlar, inatla ,15 ay direndim, seyrettirmedim ama bu yemek konusunda gördüm ki ya hiç bir şey yemeyecek ya da televizyona bakarken bir kaç lokma yiyecek..Ben de kötü bir annelik örneği gösterdim, aman çocuk aç kalmasın  diye T.v.yi bu iş için kullandım..Hatta bazı akşamlar işin suyu çıktı, saatlerce seyretti...

9. Çocuklarla olmaktan, parklardan, hayvanlardan çok mutlu oluyor..Keşke böyle şehrin göbeğinde değil de bir kır evinde yaşasaydık dediğimiz çok oluyor..(Sonra diyoruz ki annemin hastalığında iyi ki de böyle bir yerdeymişiz..)

Biraz dert yanma yazısı gibi oldu ama ne yapalım, iki yaşa doğru olan çocuk davranışları böyle..Hiç mi güzel şeyler yok derseniz..Tam tersine her geçen gün beni daha iyi anlayan, kendini daha iyi anlatan bir çocuk var karşımda...Eskiden sadece yemek, uyku ,alt değiştirme vardı..Şimdi oyunlarıma eşlik eden, benimle dans eden, beni sevdiğini her haliyle hissettiren bir çocuk var..Ve ben de onu çok seviyorum..Ona teşekkür ediyorum iyi ki beni anne yapmış..Anne olmasaydım, annemin kıymetini bu kadar bilemezdim..Yarın hastaneye yatıyor, dua edin olur mu dostlar?

7 yorum:

çakıltaş dedi ki...

canım benim... çok iyi geçecek inan!
annene de söyle sadece güvensin doktoruna ve hiç düşünmemeye çalışsın.herşey daha güzel olacak...

bi de bu 18. ay özelliklerinin hepsi bizde mevcut şu an, yani bi iki ay daha mı sürecek bu curcuna:( aman yarabbi...

SERRA dedi ki...

Reyyan'da sendromun ayak sesleri 1,5 yaşında duyulmaya başlamıştı:((sanırım sizin kapıdan içeride girmiş.
Gece uykuları Betül'de çok fenaydı 4,5 yaşına kadar uyanması devam etti.Biberon aldığı için ama Reyyan'da daha rahattım.Beril anne sütünü bırakınca sanırım daha az kalkacak.
8.madde konusunda yenik sayılıyosak bende mağlubum ama dediğin gibi onlara kalsa bir parça salatalıkla akşam edecekler, ne yapalım annelik duyguları ağır basıyor.
Canım annene dua ediyorum.Umarım sağlıkla yeniden gülümser ..Hepinize güç versin Rabbim.

Liya Azelya dedi ki...

Annenize çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum allahtan
Bütün çocukların davranış şekilleri birbirine benziyor
Benim kızım 2 yaşında ve tüm saydığınız şeyleri bir bir yaşadık ve ne yazık ki uyku problemimiz hala sürüyor ne zaman geçecek bende sabır ve merakla bekliyorum

FADİŞ dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın. Anlattıkların hemen geçiyor diyemeyeceğim, 24. ayda inatlaşma daha fazla, istediği bir şeyi kesinlikle unutmuyor, hatırlattırıyor, biz de hala tuvalet konusu öyle, beni gözünün önünden ayırmak istemiyor. Senin kız dilbaz olacak belli ki. Ne şirinedir şimdi o. Benim için öpün. Annenizin ameliyatı güzel geçecek inşallah, sağlığına kavuşacak. Dualarımız onunla, kendinize iyi bakın:)

anne müdürü dedi ki...

handecim şimdiden acil şifalar dilerim. bunun son olacağını düşün hep


beril yavrusu gayet döneminin hareketlerini yapıyor anlaşılan. hatta önde bile maşallah. bizimki 20 ay oldu hala anne baba at(top) meme dışında ağzından kelime çıkmıyor:( ben de ona üzülüyorum.

Hande dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ediyorum, bugün yatırdık hastaneye, ben de yeni geldim..
Anne müdürü geç konuşuyor diye düşünme, erkek çocuklar biraz geç konuşurmuş.Bazı çocuk da (mesela ben) hiç konuşmayıp iki yaşında bir anda cümlelerle konuşmaya başlarmış..Sonra da susmazmış, hatta babam derdi yahu konuşsun diye bekledik ,şimdi de susmuyor diye..:))

uğurlu gelecek dedi ki...

hani kopyalayıp yapıştırsam o kadar olur. bu ara yine bizim evdede gergin günler. katır gribi, 4 adet gelmekte olan diş ve mutsuz memnuniyetsiz gergin anne..annene geçmiş olsun sağlıklı olsun inş..

Related Posts with Thumbnails