22 Mayıs 2010 Cumartesi

10 Ayda Neler Öğrendim

10. Ayımızın ilk günü itibariyle ,sizlerle 10 aylık annelikten ne anladığımı paylaşmak istedim..
Hatta 10 maddelik bir listeyle 10 ayı özetleyeyim dedim..

1.Öncelikle bebeği kendi planlarınıza uydurmaya çalışmayın..Mümkünse siz onun planlarına uyun..O ne zaman isterse yatın,ne zaman isterse kalkın..

2.Akşam saat 20:00den sonra dışarıda kalacak şekilde plan yapmayın..Eve gelip uyku rutinine ne kadar doğru zamanda girerseniz ,o kadar az hırpalanırsınız, tabi bebeğiniz de..

3.Ne zaman yatıp kalkacağını önceden hesaplamaya kalkışmayın..Sonuçta hüsrana uğrarsınız..Bugün yorgun sabah erken kalkmaz dersiniz ,5.30 da kalkar,öğlen fazla uyumaz birazdan çıkarız dersiniz, normalde 45 dakikada kalkan çocuk ,2 saat uyur...

4.Henüz uyumuş bir bebeği yatağına uyandırmadan yatırmak ,deveye hendek atlatmaktan zordur..Hele sesizce odadan çıkmak en zorudur..Nefes bile almadan çıktığınız odada ayağınız ya yatağın kenarına çarpar ya da bir parke en olmadık yerde gıcırdar..O ses de odada sanki yankılanır..Bir bakmışsınız, karanlıkta bir çift göz size bakmaktadır..

5.Her bebek kendi kitabını yazar ve kendi karakteriyle doğar..Bu nedenle çeşit çeşit bebek kitabı okuyup,hiç birine uymayan bir bebeğiniz olabilir..Üzülmeyin ,siz de bir kitap yazın,ya da daha kolayı bir blog yazın..:))

6.Her ay ,ne kadar kilo almış,baş çevresi şu kadar,boyu da uzamış mı diye dertlenmeyin..Bırakın doktoru takip etsin..Zaten emin olun baş çevresine ve boyuna müdahale edemezsiniz..Kilosuna da bir yere kadar..

7.Bebeği mıcıklamaya çalışanlara,pis elleriyle sevip,yanağından öpmeye çalışanlara şiddet uygulamamaya gayret gösterin..Biliyorum kafa atasınız geliyor ,yapmayın..Bir gün yolda giderken bir kadın gelip''Pardon bebeğin göbeğini açar mısınız ben çok severim de bebekleri göbeklerinden  öpmeyi ..''dedi..Ben dövmedim,siz de kendinize hakim olabilirsiniz..

8.Çayı sıcak içmeyi, yemeğin üstüne içilen keyif kahvesini, arkadaşlarla gidilen pazar bruchlarını ,uzun uzun banyo yapmayı ,vs. hayatınızdan bir süreliğine çıkarın..(Ne kadar süreliğine onu bilmiyorum daha o bölüme gelmedim..)

9.En güzel kokunun , bir bebeğin kusmuk kokusu olduğunu kendinize itiraf edin..

10.Bu dünya üzerinde en çok sevdiğiniz varlığın o olduğunu da herkese itiraf edin..Kimseyi kandırmayın canım yazıktır.

Aslında 10 maddeyle sınırlanamayacak kadar çokmuş ama ayın anlam ve önemine göre oldu biraz..Şimdilik bu kadar diyelim..:))

12 yorum:

çakıltaş dedi ki...

8. maddeyi anlamadım onlar ne? uzun banyo, sıcak çay falan demişsin?

çok keyifle okudum yazını:) ve ne desem her biri doğru...kusmuk kokusunun bukadar güzel olduğunu hiç bilmezdim, nefesinin kokusu...heleki 4. madde! ben sırf bu madde için post yazmıştım:)ama çözdüm ben dikkat ettiğin ölçüde ses çıkıyor, ama dikkat etme hatta süpürgeyi çalıştır uyanmaz...cidden, tecrübe ettim:)

Hande dedi ki...

Şekercim hemen hepsiyle birer post yazılır aslında..Ama zaman yok malesef..
8.maddedekileri bir süre malesef hayatımızdan çıkardıklarımız..Hep soğumuş çay,uzun uzun yapılamayan banyo gibi..

Hande dedi ki...

8.maddeyi editledim canım ,daha bir ayrıntılandırdım senin için..:))

çakıltaş dedi ki...

:)) şaka yapmıştım hande, açıklamasaydın keşke, hay allah:) hani unuttuk ya bebişler yüzünden o bakımdan

SERRA dedi ki...

merhaba Hande'cim
7 . maddeye o.a dedim artık böyle insanlar da varmış.
ne güzel öztlemişsin 10 ayı..nice onlara inşl.doğum gününüze az kaldı:)

Hande dedi ki...

@çakıltaş:olsun böylesi daha güzel oldu sanki..walla gece yarısı okuyunca şaka yaptığını anlamadım ki..

@serracım hoşgeldin canım,özledik seni..
7.madde için katılıyorum yorumuna..

evrim dedi ki...

anladıkların süper..ben bir de anlayacaklarının listesini yapacaktım ama derse gideceğim..bu arada 8. madde süper olmuş..ben yavaş yavaş onları yapmaya başladım desem???heyecanladın di mi??öpüyorum sizi çok

Hande dedi ki...

evrimcim en kısa zamanda senin listeni de bekliyorum..8. maddeniyle ilgili ümit dolu yorumun beni mutlu etti..inşallah diyoruz..sevgiler..

Fatma dedi ki...

Ah ah. Çoook uzun süredir şöyle zevkle bir film izledin mi diye sor. Hayır izlemedim. Ben 15 aydır sinemaya da gitmiyorum. Pazar günü, bizim evde olduğumuz saatlerde, oğluşla vakit geçirme saatlerinden kısıp sinemaya gitmeye kıyamıyorum işte. Uzun süredir televizyon da seyretmediğimi fark ettim.

ayşegül dedi ki...

keyifle okudum bende ve hepsinide bizzat yaşadım :)
yeni ayınız hayırlı olsun nice aylara yaşlara diyorum.
sevgiler.

a.c dedi ki...

7. maddeye çok güldüm:))

Hande dedi ki...

@fadiş:aynen film ,sinema,patlamış mısır üçlüsüne veda...:))
@ayşegül:çok teşekkürler..
@anne cafe:göbek olayı yazarken eğlenceliydi ama yaşarken pek değildi..

Related Posts with Thumbnails