5 Ocak 2010 Salı

Tadımlık Gıdalar






Yeni yılın ilk yazısı hayırlı olsun diyelim ve görelim neler olmuş ,neler...
Dün Beril ilk defa elma suyu denedi..Suratı tamamen değişti,dudakları büzüldü,çok komik oldu..Evdeki herkes de (pazar olması sebebiyle) onu seyredip epey eğlendi..

Ama benim içimde bir yer acıdı ..Neden diyecek olursanız ...Şimdiye kadar yani düne kadar Beril'i hep ben beslemiştim önce karnımda,sonra sütle..Toplam 15 ay eder..Bir bölümde nerdeyse emmeyi bırakıyordu,zorlayarak tekrar alıştırdım falan filan..Tabi insanda duygusal bir bağ oluşuyor bunca süre zarfında..Sanırım böyle birşeyi insan ancak anne olunca anlıyor...

9 yorum:

SERRA dedi ki...

Hadi hayırlı olsun ek gıda serüveniniz
içim acıdı demişsin ya ben de o hissi Betül yürüdüğünde hissetmiştim artık bana ihtiyacı yok diye düşünmüştüm
Reyyan 4,5 aylıkken emmemeye başladı.Aç ve başka güvendiği gıda olmadığı halde niye emmiyorlar anlamıyorum.Uykuda 7. aya kadar götürebildim emme işini ,inşl. Beril bırakmaz.

Hande dedi ki...

Evet canım,annelik garip şeymiş anladım...
İnşallah emer daha ,bu arada feci hasta oldum,maskeyle emziriyorum bir yandan ,tam komedi..

evrim dedi ki...

emsin emsin..canım benim..ben neredeyse hiç emziremedim..çok özenirim..biz 4 aylıkken ek gıdaya başlamıştık zorunlu olarak:( şimdide üstüme değiştirirken sıpa meme meme diye dolanıyor etrafımda sanki çok emdi de!!emziremezsen de çok üzme kendini ben çok üzmüştüm

Hande dedi ki...

walla şekerim sırf emsin diye işe başlamayıp evde nöbetteyim ,başlıktan da anlaşılacağı üzere full-time mother olayı..
ama hastalıkta emzirme çok zor oldu,ilaç da içemiyorum süte geçmesin diye ,kısaca sürünüyorum yani..

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

geçmiş olsun bilirim zor dönemlerdir.Ek gıda konusunda nacizane tavsiyelerim var.Pütürlüye geçişte, yemiyor,kusuyor kaygısıyla sakın blenderı elinize almayın,kadayıf 3 yaşındaydı pirinci yutamazdı,kaymak 6 aylıktı elimle parça parça çok şeyi yedirirdim.Emzirmeye gelince,inanılmaz bir bağ gittiği kadar gitmeli bence,ben kaymakta işe başlayınca 8 aylıkken bırakmıştım.

Hande dedi ki...

kaymak ve kadayıfın sevgili annesi,sizlerin tecrübeleri benim için çok önemli ,güzel paylaşımlarınız için çook teşekkürler..

uğurlu gelecek dedi ki...

bana yazdıktan sonra okudum yazını aynı şeyleri demekki her anne yaşıyormuş.. ben de bol bol araştırıyorum buaralar yanlış birşeyler yapıyormuyum diye bol bol paylaşalım..

Özge dedi ki...

Merhaba Hande,
Yeni anne olarak blogunuzu yeni keşfettim, çok keyif alıyorum okumaktan, söylemek istedim.

Ayrıca ne güzel bir iş yapmışsınız doktor kontrollerinizi yazmakla, Ankaralıyım ama İskenderunda yaşıyorum ve böyle bir doktor bulamamaktan şikayetçiyim. Bu yazılar için de ayrıca teşekkürler :)

Hande dedi ki...

Sevgili Özge, çok teşekkür ederim, güzel düşüncelerin için..İnşallah gönlüne göre bir doktor bulabilirsin..

Related Posts with Thumbnails