1 Kasım 2009 Pazar

Bebeğime ne alsam


İlk 3 ayda en çok kullanıp ,en memnun olduğum şeylerin bir listesini çıkarmak istedim belki yeni bebeği olacaklara faydalı olurum..

1.Sudocrem:Pişik kremi olarak kullanıyorum.Mothercareden bulunabilir.Gerçekten etkili bir krem aynı zamanda güneş yanıkları ,sinek ısırığı için de faydalı olduğu söyleniyor.

2.Sebamed şampuan ve bebe yağı:Sebamedin tüm ürünlerini doktorumuz da önerdi ;paraben içermeyen tek bebek serisi(en azından benim bildiğim).. Birçok markada (örn.mustela)paraben var ve bu da en hafifi erken ergenliğe neden olan semptomlar gelişmesine neden oluyor.

3.Lansinoh gögus ucu kremi:Emzirmeye başlarken özellikle ilk günler eminim herkes için çok acılı geçmiştir.Sonraları zaman zaman sorunlarım oldu.Başlarda purelanla başladım ama lansinoh kıvam olarak daha güzel geldi bana.Kadındoğum doktorum gebeliğin son haftalarında başlanması gerektiğini söyledi ama bazı kaynaklarda erken doğum eylemini tetikleme riskinden söz ediliyor.Karar size kalmış..Bir de alırken önce küçük boyunu alın memnun kalırsanız büyükle devam edersiniz hem de hastane çantasında fazla yer tutmamış olur.

4.Can bebe alt açma örtüleri:Kullan at özellikte olan bu örtüler gerçekten çok pratik,özellikle misafirliğe giderken çantada mutlaka olmalı.Her markette olmuyor,çocuk bezi reyonlarında dikkatle bakılmalı, sorulmalı..Kipanın da muadil bir ürünü var.

5.Unibaby yenidoğan ıslak mendil:Yine paraben içermeyen nadir ıslak mendillerden.. Dışarıda kullanım için tavsiye olunur..Evdeyse münkünse kaka sonrası yıkanmalı ,değilse pamuk +kaynamış soğumuş suyla silinmeli..

6.Mycey emzirme örtüsü:İşte en çok parasını hak eden ürün.Gezmeyi seven anne babalardansanız ve yenidoğan bebeğiniz sık sık emmek isteyeceği için her yerde rahatlıkla emzirme işini halledebileceğiniz bir örtü..Alırken çok gerekli olr mu ki demiştik ama inanın bir tülbentin altından emzirmeye çalışan insanları gördükçe ne kadar gerekli olduğunu anladım.

7.Mothercare yenidoğan 10 lu set:Gerçekten epey kıyafet almıştım ama en çok bu setteki kıyafetleri kullandık.O kadar yıkamaya rağmen hiç çekmedi ve nerdeyse hala kullanıyorum.Yanlız alırken yenidoğan setleri de kg.larına göre,biraz büyük olanını seçin.Bebek ufak doğsa da kollarını kıvırıp başlarda kullanabilirsiniz.Yanlız iç zıbın olarak mothercaredekilerin önleri biraz açık yaz için sorun olmamıştı fakat kış bebeklerinde belki önemli olabilir.

8.7li yenidoğan önlükleri:Hamileyken şunu çok net dediğimi hatırlıyorum .Niye 7li satılıyor ne kadar çok .Sonra gidip bir 7li daha aldık.Beril çok kusan bir bebek hala da çok kusuyor her öğün sonrası..Şimdi bir de salyası akıyor.Eğer önlük takmazsak eminim giysileri 2 dakikada sırılsıklam olur.Bir de bunun diş çıkarma aşaması var ki salyayı 2ye katlar ,yani önlük gerekli derim..Tabi uyurken unutmamak ve çıkarmak lazım.
İlk etapta aklıma gelenler bunlar ,umarım birilerine yardımı dokunur...:))

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails