23 Eylül 2011 Cuma

Okullar Açıldı Bölüm 2

Evet efendim önceki yazımda bahsettiğim gibi..O senenin  üniversite birincisi, bir arkadaşımız olmuştu..Ve bunun bize tek getirisi, bir üniversite birincisinin özelliklerini öğrenme şansını elde etmemizdi..Bahsettiğimiz çocuk gayet sıradan ama bir o kadar da çalışkandı..Zeka olarak bir fazlalığı olduğunu hiç zannetmiyorum..Ama çok çalışkan olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim..Hatta hayatının ders çalışmak olduğunu ve son derece antisosyal olduğunu da söyleyebilirim..Saçları Eistein'nınkiyle yarışırdı, çünkü berberde kaybedecek zamanı yoktu..Hatta dershanenin 7. kattaki sınıflarına merdivenle çıkarken bile bir şeyler okurdu..Bu zaman bile çok kıymetliydi onun için...Biz de çalışıyorduk ama o kadar değil..Ama sanırım en büyük farkı anne ve babasıydı..Özellikle babasını iyi tanırdım, çünkü okuldaki  fizik öğretmenimizdi..Öncelikle çok hırslıydı ve bizi  yarış atlarına benzetirdi..Sınıftaki kızların, erkek arkadaşları olmasına kızardı..Buna ahlaki değerlerden kızdığını sanmayın..Lise son sınıf öğrencilerinin bir erkek arkadaşla dolaşarak zaman kaybetmesine kızıyordu sadece..
Aslında başarı takıntısı vardı da diyebiliriz..Belki çocuğu en iyi yeri, kazandı ama ne kadar mutlu oldu onu pek bilemiyorum..Sorgulamak bana düşmez..
Fakat bir çocuğun sosyal hayatını sıfırlayarak, onu yarış atına dönüştürerek, bu işi yapmanın doğru olmadığını düşünüyorum..
Tabi bizim çocuklarımız da o aşamalara gelince belki bakış açımız çok değişebilir ama o yollardan geçerken, böyle bir baskı inanın çocukların hoşuna gitmiyor..
Genelde çocuk yetiştirmeye başladığım şu kısacık iki yılda bile o kadar çok tükürdüğüm şeyi yaladım ki, kesinlikle de büyük konuşmak istemiyorum..
Diyeceksin ki neden yazdın bu yazıyı o zaman? Şundan yazdım, gün olur ilerde bunları okuyacak olursam, kendime bir uyarı kalsın istedim..Bir de korktum, daha çocukları iki yaşında bile olmayan insanların , çocuklarına öğretmeye çalıştıkları şeylerden..Evet biz de yeri geliyor bu akıma ucundan kıyısından kapılıyoruz ama onlar daha küçücük çocuklar..Bırakalım çocukluklarını yaşasınlar...Her şey zamanında güzel..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails