20 Şubat 2010 Cumartesi

Yeşil Kek


Efendim bloğumuz anne bebek bloğu formatından yemek bloğu formatına kaymaya başladı şu son iki yazıdır gayet farkındayım..Meraklanmayınız düzelecektir..Fakat ne zamandır (ne zaman derken 3 senedir) ah vakit bulsam da denesem dediğim bu keki, en nihayetinde yapmış bulunmaktayım...Siz sevgili dostlarla paylaşıp ,sizlerin de iştahını açıp,rejimlerinizi bozdurmak gibi bir düşüncem kesinlikle yok buna emin olunuz..Niyetim sadece kendimi denemekti...Bakalım nasılmış şu meşhur yeşil kek diye merak etmekteydim..
Malum bu kekin görüntüsü insanda herhalde bir kilo antep fıstığı kullanılmıştır gibi bir izlenim bırakıyor..Halbuki herkesin bildiği üzere içinde antep fıstığı yok..Ispanak var..Sevgili eşim bunu bilmeyerek ilk görüşte epey bir şaşırdı..Sonrasındaysa dışarda antep fıstıklı baklavaların da yarısının bu ve benzeri hilelerle (bezelye koyuyorlarmış)yapıldığını düşünerek epey eğlendi..Hatta sana da bir pastane açalım bak çözmüşsün işi dedi..Neyse efendim  gıda boyası yerine ıspanak kullanmak hiç olmazsa sağlık açısından faydalıdır..Keşke bizim gibi düşünse tüm pastaneler diyelim..Neticede ben bunu bugün yaparım,yarın gider yine Liva'dan alırım ..O yüzden çok da büyük konuşmayayım..
Tarif vermeyeyim ,zaten internet alemi bu kekin tarifleriyle yıkılıyor..Ama süsleme konusunda en son katı kesip rondodan geçirip üstüne serpme bölümünü mutlaka yapın çok zevkli oluyor...Denemek isteyenlere ,unutup,ne zamandır yapmadım diyenlere tavsiye ederim..:))

2 yorum:

benden, bizden... dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık...

Hande dedi ki...

Çok teşekkürler canım,senin de süper kekler yaptığını biliyorum..

Related Posts with Thumbnails