6 Temmuz 2011 Çarşamba

21-24 Ay Doktor Kontrolü

Yaklaşık 3 aydır ertelediğim 21-24 aylık doktor kontrolü yazımı en nihayetinde yazmaktayım..
Bundan sonraki postumuzda ise 24-27 aylık bölümü bulacaksınız...

21-24 aylık dönem BEN, KENDİM dönemi..

Her şeyi kendi başına yapmaya çalışan çocuk sizi bu dönemde bunaltabilir.Yaklaşık 4 yaşına kadar devam edeceği için  herkese kolaylıklar diliyorum..
30-36 kadar devam edecekler :
Korkular başlar, bu dönemde bol bol, korktum sözünü duyabilirsiniz..Çok üzerine gidilip, yüzleştirilmemesi gerekiyor..
İnat ve iddialaşma dönemi, her şey benim..Kesinlikle bir şeyi paylaşamama..
Obsesyon ve titizlik..Ellerini sık yıkamak ve titizlik başlayabiliyor..Bunu arttırmamak ve tırmandırmamak gerekiyor..
Bu dönemde kabız olması ve genelde iki günde bir dışkılama normal kabul ediliyor..Hele ki bu kabızlık ve tuvalet eğitimi, inatlaşma birleşirse birkaç gün tuvalet yapmayan çocuklara sık rastlanıyormuş...
Gece kabusu da 4 yaşına kadar bu dönemde başlayarak görülebiliyormuş...
Beril'de en sık yaşadığımız açlık grevi, bu aydan sonra sıkça gözleniyormuş..Tek bir çaresi, o yemek yerken ilgilenmemek, hatta ona hiç bakmamakmış..

Oyuncak seçimi de bu ayda ''benim'' dönemine uygun olmalı...
-Çadır
-Masa sandalye takımı
-Sırt çantası
-Parmak boyası
-Odasına özel bir pano hazırlayıp, son el,ayak, parmak izleri ve son fotoğrafını asmamız gerekiyor..
-Bir de aquadoodle en sevdiklerinden..
-Yazı tahtası, resim defteri, boya kalemleri, mühürler..
-Ahşap olta-balık seti (Beril'in favorilerinden..)
-Telin geçtiği boncuk oyuncağı..
-Ahşap meyva, sebze dilimleme oyuncağı..

Birlikte Yapılacak Aktiviteler:

Kalp, karnın yerleri ,ense, alın, yanak, diz, dirsek,bilek, kirpik, alın, kaş gibi vücut bölümleri öğretilip, sorulabilir.
Trafik lambaları öğretilip, kırmızıda dur, yeşilde geç gibi şarkılar söylenebilir..
10 'a kadar saymayı öğrenebilir..
Zıt kavramlar kitabı alınıp, birlikte okunabilir..
Vücut puzzle'ı yapılabilir..
Birlikte bowlinge gidilebilir..
Trombolinde zıplamaktan çok hoşlanırlar..(Beril başta çok korktu, ama şimdilerde inmek istemiyor..)
Hediye almak isteyen dostlarınıza bay patates kafayı almalarını söyleyebilirsiniz, çok hoşlanıyorlarmış...

5 yorum:

Esra (Keremimiz) dedi ki...

çok iyi geldi bu yazı bana, bazen kalıyorum Kerem'le neler yapabilirim diye, araştırmak üzereydim yazını gördüm teşekkürler:)

Hande dedi ki...

Rica ederim Esra,epey faydalanan olduğunu düşünerek yazıyorum..Hatta 6.ayı yazmamışım mesela mailler geldi,yazmamışsınız diye..:))

uğurlu gelecek dedi ki...

çoğu şeyler aynı buara en çok bak,bu ve korktum kelimelerini kullanıyor. gecede uyanmaya ağlamaya başladı sanırım rüya görüyor hatta arada sayılıyor..öperim berili..

Hande dedi ki...

Rüya aynen bizde de oluyor ve malesef krizler..

çakıltaş dedi ki...

yine çok güzel yazmışsın, çok iyi oldu bu! hep yaz tamam mı:)

Related Posts with Thumbnails