23 Kasım 2010 Salı

15-16. Ay Doktor Kontrolü

Bir süredir kafamızı meşgul eden epey sebep olunca, Beril' in doktor kontrolü detaylarını yazamamıştım..16.ayımıza girdiğimiz şu günlerde  geç olmadan paylaşmak istedim..

Tuvalet alışkanlığı konusunu konuştuk,doktorumüzün ilk cümlesi, özendirin ama zorlamayın oldu..
1.Her kaka yaptığında :''Tatlım kakanı yaptın, hadi bezini değiştirelim..''denecekmiş..

2.Her tuvaletten çıkana: ''Kakanı mı yaptın aferin ..''denilecekmiş..

3.Birlikte tuvalete girilip, detaylar anlatılacakmış..

4.Anatomik olarak hazır olmadan (çömelme hareket yapmadan)lazımlık alınmamalıymış..

5.Hazır olan bir çocuk 2-7 gün içinde öğrenirmiş, hazır olmadan başlanırsa aylarca sürermiş..Ve çocuk örselenirmiş..

Şimdi gelelim diğer notlara:

1.Bu aya gelmiş bir çocuğun 6 kelimeyi bilinçli olarak söylemesi

2.Yerden kendiliğinde kalkabilmesi

3.Merdiveni yardımla çıkabilmesi

4.Odada olmayan objeyi bulup getirmesi gerekiyormuş..

16-18. ay arasında:

Seçerek yer, kendi yemek ister, izin verilmeli..
Çatal kullanmak ister,çocuk çatalı kullanmasına izin verilmeli..
Özellikle mücver, dolma, kısır türü yemekleri sebze yemeyen çocuklarda sebze alışkanlığı kazandırmak için vermek gerekliymiş..

Gündüz uykuları teke düşer..
Gece geç yatmaya çalışır, çünkü çevrede olan biten çok ilgisini çeker, uyuyup bir şey kaçırmak istemez..
Yatmadan önce iyi geceler aydede, iyi geceler oyuncaklar, iyi geceler babası şeklinde bir seromoni düzenlenmeli..Ev halkı da bak biz de yatıyoruz şeklinde bir mesaj vermeliymiş..

Bu dönem için sevdikleri oyunlar uzaktan kumandalı arabayı yaklama , gol atma oyunu, balon yakalamaca oyunuymuş..

İtmek çok hoşlarına gideceği için market arabası, küçük bebek puseti türü oyuncaklar alınabilirmiş..
Kuytuları çok sevdiklerinden küçük ,sıkışık yerlere girmeye bayılırlarmış..Girerken dikkat ederler fakat çıkarken sıklıkla kafalarını çarparlarmış..( Bu Beril'de çok sık oluyor gerçekten..)

Klozet ve çöp kutularına ayrı bir merak duydukları için içeriklerini de merak ederlermiş..:))

Herşeyi taşımak istedikleri için haddinden ağır şeyleri kaldırırlarmış,bu da bakın ben büyüdüm mesajı vermek içinmiş..

Tırmanmayı çok severlermiş, kendi başlarına kaydırağın tepesine bile çıkabilirlermiş..Sürekli bir şeylerin üstüne binmeyi severlermiş..(Oyuncak at,vs..gibi)

Fisher Price konuşan koltuk, eğitici ev, aktivite masası önerilen oyuncaklardan..Doktorumuz bunları Aloynaver gibi oyuncak kiralama sitelerinden almamızı önerdi..

Diğer önerilen oyuncaklar, pilli radyo( kendi kanal değiştirebileceklerinden) matruşka, aydedeli kitap, kartvizitlikler..Oyuncak toplamayı öğretmek de bu ay içinde yapılması gerekenlerden..

Önerilen aktiviteler :
Market, pazar, petshop,hayvanat bahçesi gezisi..Çocuk tiyatrosu..

Eğitim:
Meyvalar: 7-8 çeşit meyvayı birer birer adlarını söyleyerek koyup isteyin..Anneye muz,babaya portakal gibi..

Eşyalar:  Eşya resimleri olan bir kitap alınır,eşyalar eşleştirilir..Halıyı göster..Bizim halı nerede peki?gibi..

Taşıtlar: Önce kitaptan anlatılır, sonra oyuncaklardan gösterilir..Çuf çuf tren,pır pır helikopter,Dadi itfaye vs..

Hayvanlar: 12-15 adet hayvan sesini tanıyabilir..Yine önce kitaptan anlatılır..sonra oyuncakçıdan plastik hayvanlar alınır..tıss yılan, vrak kurbağa , vak vak ördek, dıgıdık at, ai eşek gibi..

5 yorum:

Defne dedi ki...

Hande'ciğim, Duru Beril'den 1 ay büyük olsa da anlattıklarını bir çırpıda okudum ve farkettim ki Duru tam gaz ilerliyor. En çok tuvalet alışkanlığı meselesini merak ediyordum. Bu ay doktor kontrolüne gitmedik, soramadım. Doktorumuz her ay gitmemizi önermedi. Ama yazdıklarını okudukça mutlu oldum diyebilirim. Bir de pek çok şunu da yapsak mı ya da bunu yapıyoruz ama erken mi acaba sorusunun cevabını da almış oldum. Oldukça bilgilendirici bu post için teşekkürler. Defne teyzesi Beril şekerini sevgiyle kucaklıyor...

Hande dedi ki...

Sevgili Defne, işe yaramasına sevindim..
Ben de başkaları da faydalansın diye yazıyorum..:))

anne müdürü dedi ki...

handecim harika yazmışssın
ben de her ay yazmaya çalışıyorum ama bunlar bizimkilerden farklı geldi doğrusu, çok da hoşuma gitti:)
beril i de seni de öper, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

Hande dedi ki...

Anne müdür çok teşekkürler, umarım biraz olsun faydalı olabilmiştir..

çakıltaş dedi ki...

handecim teşekkürler bizimle paylaşıyorsun ya bu bilgileri... çok detay bilgiler de var, çok teşekkürler

bi bulamadım böyle detay bilgi veren dr.
zaten pat diye bi gelsek ankaraya ilk iş sizin doktoru sahiplenicez:)

Related Posts with Thumbnails