7 Eylül 2010 Salı

13-14.ay Doktor Kontrolü

Bugün yine doktorumuz Alev Oğuz Kutlu' daydık..
Bu ayla ilgili bilgilerin bir kısmını sizlerle de paylaşmak istedim..
1. Ayda 200-250gr kilo alır.
2. Ayda yaklaşık 1cm uzar.
3. Yılda 8 tane ateşli üst solunum yolu enfeksiyonu geçirebilir..
4. Köpek gezdirir gibi günde iki defa yürtülmesi gerkir,pusetle değil..
5. Oral sadizm dönemindedir..Yeri yalayıp,taş yer çok normaldir..Terliklere ayrı bir ilgisi olur,sürekli terlikleri oradan oraya taşır..
6 .Sterilizasyona son verebilirsiniz..
7. Anne bağımlılığı vardır 1 yıl boyunca sürer..
8. Odada tek kalmaktan hoşlanmaz..
9. Masal dinlemeyi sevmez..
10. Tek başına oyun kurmaz..
11. 3 yaş biten kadar üstünü örtmeniz mümkün değildir..
Penye uyku tulumlarından kışın kullanmak gerekir..
Yazın üstü açık tek kat bodyle yatabilir..
12.Yanında hakkında dedikodu yapılmamalıdır,herşeyi anlar..
13. Balık hafızası vardır..
14. Tehlike bilmez..
15. Kuralı neden siz koyuyorsunuz diye düşünür,mantıklı davranmaz..
16. 3 yaşına kadar döker,atar,fırlatır,kırar,bozar,ağlar,bağırır,hayırı sevmez,normaldir..
17. Dikkat aralığı çok kısadır..
18. Kişilik gelişmeye yeni yeni başlıyordur..
19. Yürüdükten sonra sizin haklarınıza sahip olmak isterve büyümek ister..
20.Görev vermek gereklidir..
Bu ayda verilebilecek görevler; getir-götür ve surayı sil,temizle..
21. Kitap tek obje resimli kitaplar uygundur..
22. Dev ayı, çek bırak arabaları çok sever..
23. Bebek süpürgesi alınabilir..
24. Yazı tahtası sever..
25. Kendine uygun çantası olup,koluna takmaktan hoşlanır..

 Bu gidişimizde su çiçeği aşımızı da olduk,aşı sonrası dışarı çıkmama ya da yıkamama gibi bir yasak olmadığını söyledi doktorumuz..
Bu aya ait bilgiler kısaca böyle,aynı ayda bebişi olan annelere de faydalı olur umarım..
 

7 yorum:

poh poh perisi... dedi ki...

3ayda neler değişebiliyormuş şaka gibi!! Beril'e abla diyebilir miyiz :)

Hande dedi ki...

Şekerim 3 aya gerek yok,bazen bir ayda bile neler değişiyor ben bile şaşırıyorum..:))

uğurlu gelecek dedi ki...

çoğu şeyler uyuyor yağıza. zaman ne kadar çabuk geçiyor değil mi?
sağlıklı mutlu bayramlar. prensesi öperiz..

Hande dedi ki...

Aynen öyle canım,sizlere de mutlu bayramlar,yağızı da biz öperiz çok çok

çakıltaş dedi ki...

şimdiden bazı maddelere rastlıyorum ece defnede de! ama ben esas 15.maddeye bayıldım! kıyamam ya böyle düşünmelerine...ne tatlılar değil mi ama

sen yazıyorsun bu dr bilgilerini ben de çok seviyorum okumayı:)

Hande dedi ki...

Tabi şekerim erkenden okumak iyidir senin için de..Alem bunlar zaten..

dağlar kızı dedi ki...

valla bu bilgiler süper oluyor, eline sağlık

Related Posts with Thumbnails