25 Aralık 2009 Cuma

5.ay ve Doktor Kontrolü Vol.1


Efendim hoş geldik ek gıdalara..
Bu ay ortası gibi ek gıdalara başlamamız gerektiğini söyledi doktorumuz..Eğer yok 6 ay tamamlansın dersem ,pütürlü gıdaları red etme potansiyeli başlıyormuş bebeklerde..Zaten ha bire kusan bir bebek olan Beril'de bu potansiyeli görmüş olan bendeniz, iyice tırstım bu tehditten..Süte göre daha yoğun kıvamlı şeyler vermek anlamında aslında bu ilk ek gıda denemeleri..
Tabi bazı kurallar var yine ve 3 sayfa bir liste:Ne yemeli ?,Hangi gün ne ,nasıl verilmeli?Hangi aya kadar neler yasak vs..?Hatta listeleri verdi ,siz bir geçin içerde okuyun,sonra gelip soracaklarınızı sorarsınız dedi..O derece yani..
Kurallardan seçmeler:
1.Gülümseyerek yedirin(Yalvaran gözlerle ve kaygıyla bakılmadan)

2.Dik oturtun.

3.Kaşıkla besleyin.(Meyve suları dahil)

4.Ek gıdalar anne sütünden en az 2-2.5 saat verilmeli..

5.Doğumda tat duyusu tam gelişmemiştir..9 ay bitene kadar da tam olgunlaşmaz..

6.Çiğneme fonksiyonu 18.ayda gerçekleşir..Hemen çiğnemesi beklenmemelidir..

İlk deneme için katı meyve sıkacağından geçirilmiş elma suyu ,sonrasında içine karıştılacak havuç suyu, sonrasında ikindi saatinde yoğurt şeklinde sıralanmış bir liste beni korkutmadı değil..

1. soru işaretim Beril bunları yer mi?

2.Ha bire kusan insan Beril, binbir çabayla hazırlanmış ,5 saat mayalanmış ev yoğurdunu yedirdikten sonra yarısını kusar mı?Yoksa hepsini mi kusar?İçerde ne kadar kalmıştır gibi anneyi hasta edici düşünceler hasıl olur mu?

3.Zaten şu andaki rutine yetişmekte zorlanan anne ,bu mamaları ne zaman hazırlar?

4.Acil ,düzenli gelecek bir yardımcıyı 1 haftada bulma ihtimalim % kaçtır?

5 yorum:

Seyhan dedi ki...

en güzeli anne memesi dimi:) hem kolay herzaman hazır ısıtma pişirme yok.. Sana çok kolay gelsin, ama minik yiyecekki büyüyecek annesi .. sevgiler

anne yazar dedi ki...

İnek sütüyle hazırlanan bir gıda olması dolayısıyla yoğurt için acele etmeyin derim ben. Bizim doktorumuz yoğurdu 6. ayda tamamen ek gıdalara başladığımızın 3. haftası başlatmıştı. O dönemki araştırmalarımda diğer ülkelerde de hemen yoğurtla başlanmadığını okumuştum. Yoğurdu başta bende evde hazırlıyordum filan ama Sütaş'ın bebekler için hazırladığı babymix yoğurt var hem de probiyotik bu yüzden artık onu tercih ediyorum güvenle kullanabilirsin bence.
Benim kızım da çok kusan bir bebekti önce meyve sebze filesini emerek ek gıdaya geciş yaptık biz. 6. ayda da ek gıdaya yavaş yavaş her hafta başka bir besin eklenerek başlandı ve kusma falan olmadı korkma.
Mama hazırlama konusunda "FISSLER VITAQUICK DÜDÜKLÜ TENCERE " var onu alabilirsin. Buharlı olduğu için aynı anda iki yemek yapma şansın olyor küçük bir tencere olduğundan sadece bebeğin için kullanabiliyorsun. Güvenli ve hızlı bir şekilde 2 çeşit yemeğin oluyor.
Benim blog arşivinde ek gıda3 diye bir yazı var onda bizim başlangıç listemiz filan var sana fikir olabilir belki işine yarar:)
Yardımcıyı nasıl arıyorsun belli koşulların var mı? Bu yardımcı işinde paşlasabilsek çok iyi olur.

Hande dedi ki...

@seyhan:Çok teşekkürler..Aynen de öyleymiş yeni fark ettim..

@anne yazar:Çok detaylı ve güzel yorumun için çok teşekkürler..
Bu arada yoğurt mayalamada kullanılacak süt inek sütü değil formül süt..Bunu özellikle yazmış listede..Hatta tarifi bile var..
Bu arada kusma konusunda beni çok rahatlattın çok teşekkürler..

Adsız dedi ki...

keşke o listeyi bizimle de paylaşsaydınız :(

Hande dedi ki...

Çok uzun bir liste olmasa paylaşırdım emin olun..Ama 3 sayfaydı.

Related Posts with Thumbnails