24 Kasım 2009 Salı

4 aylık Beril ve Doktor kontrolü

Çabuk geçti demek istemem ama yine de yazarken 4 aylık diye bir garip geldi bana ..Bu aralar Beril'i destekli oturtuyoruz..Hatta pazar sabahı kahvaltıda mama sandalyesine koyduk..Gerçi miniğim kenara doğru kaydı ,biz de yine dayanamayıp kucağımıza aldık..Özellikle sofrada yediğimiz yiyeceklere epey bakıyor,hatta tabaktaki simitleri eliyle tutmaya çalıştı..Bu performansını ek gıdaya geçince de bekliyorum kendisinden..Zira hem ben, hem de babası peşinden tabakla koşturan cinsten çocuklarmışız..Soyaçekim gerçekleşirse epey işimiz var..
Gelelim 4 aylık doktor kontrolümüze..
1.Artık bebek birey olmuştur..Devamlı konuşulmalı ve dokunulmalı..Ayrı bir birey olduğu ve dikkate alındığı hissettirilmeli..(Epey konuştuğumu düşünüyorum kendisiyle,inşallah yeterli oluyordur..:)))

2.Ebeveyn kullanırlar..İstediklerini yaptırmak için her türlü yolu denerler..Ağlarlar ,ilgi çekmek için her yolu denerler hatta numaradan öksürürler..(Bizimki ne çok öksürüyor diye üzülmüştüm bir de keh keh diye öksürüyor,buymuş demekki)

3.El-ayak terler..Ayak tırnaklarını kesmeye gerek yoktur ,hareketle kendiliğinden kırılır..(Kara kara düşündüğüm bir kouydu bu da,çok sevindim)

4.Yalnızlığa katlanamazlar..(Her daim annem yanımda olsun,hatta yemek yemesin,yemek yapmasın,mümkünse tuvalete de gitmesin..)

5.Aynalı oyuncak çok sever,aynada kendine güler..(Daha ziyade aynadan bana gülüyor ama olsun bu beni daha bir mutlu ediyor)

6.İlk aylarda tavanlara ,sonraları duvarlara bakan bebek artık yere bakar..(Sanırım gökyüzünden yere inişleri meleklerin bu aşamayla tamamlanmış oluyor..)

7.Dişler ortalama 7 ayda çıkmakla birlikte bu aylarda salya akıtma,elin ağza sürekli gitmesi,huzursuzluk,uyku sorunları,elin kulağa gitmesi gibi belirtiler görülebilir..(Salyadan boynunun altı kızarmış,halbuki günde en az 10-12 önlük değiştiriyoruz..)

8.Buhar makinesi odada halı varken çalışmamalıymış..Allerjen üremesini arttırıyormuş..

Bir de bu ay için yanar dönerli ışık saçan top almamız gerekiyor..Resimde görüldüğü üzere..:))

3 yorum:

Zeynep Aşkın dedi ki...

5. ay yok sanırım:(
kızımın blogu www.karabibertanesi.blogspot.com
izlerseniz sevinirim:)

Hande dedi ki...

http://berilveben.blogspot.com/2009/12/5ay-ve-doktor-kontrolu-vol1.html

Adsız dedi ki...

merhaba hande hanım benim bebeğim 4. ayını yeni doldurdu siz 4.aydan sonra destekli oturttuğunuzu yazmışsınız. bazı doktorlar oturtulur bazıları ise 6. ay beklenir diyorlar o yüzden aklım karışık bende destekli oturtabilirmiyim kızımı bir anne olarak size danışmak istedim.

Related Posts with Thumbnails